Andorra RedMusic: Una bona proposta, una mala promoció

Quan Turisme va anunciar que preparava un esdeveniment musical destinat a un perfil mig-alt i d’abast internacional, de seguida vam pensar en estrelles dels 70-80-90. El cartell es va desvetllar uns dies més tard: Level 42Tony Hadley, vocalista d’Spandau Ballet, Lisa Stansfield, Roger Hodgson, de Supertramp, Maceo Parker i UB 40. Un cartell molt potent per a nostàlgics i per a aquells que segurament haguéssim tingut poques oportunitats de veure artistes d’aquesta talla en directe.

Ha estat la primera experiència d’Andorra organitzant un festival d’aquest tipus. Tres dies de rock, pop, R&B, funky, reggae i soul units al tast de vins de bodegues espanyoles, franceses i andorranes, creant un concepte nou.

Level 42, i Tony Hadley i la seva banda, van obrir el festival amb actuacions d’altíssima qualitat en un escenari també novedós: la plaça que corona l’edifici del Consell General (Parlament) on es va aixecar una petita vela (no es buscava un públic massiu i calia prevenir-se de la pluja). Al costat, la Casa de la Vall (antic Consell General), un dels edificis més simbòlics i amb més història del país, que disposa d’un petit jardí on es van situar espais gastronòmics i per al tast de vins. Tot plegat, va aconseguir crear un ambient molt especial en ple casc antic d’Andorra la Vella, on durant les hores prèvies també vam gaudir d’actuacions de bandes nacionals als carrers i places per anar obrint boca, i que convidava a sortir al carrer i a ser partícips d’aquest primer Andorra RedMusic.

Level 42 va deixar el llistó molt alt, però Tony Hadley va conquerir el públic. Més enllà dels temes d’Spandau Ballet, va oferir un show amb versions de Franz Ferdinand, U2 i Fredy Mercury, entre d’altres, que va atrapar els assistents, no només per la qualitat dels seus músics -entre els quals va destacar la seva percussionista- sinó per la veu, el carisma i el magnetisme de Hadley.

Foto: Andorra RedMusic

Foto: Andorra RedMusic

Toni Hadley. Foto: Andorra RedMusic

Toni Hadley. Foto: Andorra RedMusic

Lisa Stansfield obria la segona nit del festival suposadament “malalta”, no es va poder realitzar el concert en directe a les pantalles de l’envelat, en un moment donat es va treure les sabates  i no va poder acabar el bis. Algunes veus deien que potser s’havia passat amb “l’antibiòtic”.

Lisa Stansfield. Foto: Andorra RedMusic

Lisa Stansfield. Foto: Andorra RedMusic

Roger Hodgson, l’esperi t de Supertramp, no només va arreglar la nit sinó que es va convertir en l’exponent d’aquest primer Andorra RedMusic.  Proper i oferint una gran qualitat musical va hipnotitzar el públic. Fins i tot va proposar un experiment als assistents convertint un dels temes en una autèntica recreació musical dels sons d’una selva.  Aquest va ser un dels moments més destacats d’un concert marcat per l’esperit de Supertramp i en què Hodgson va elogiar no només l’escenari sinó la idea de fer realitat un festival com aquest, donant un important cop de mà al ministre de Turisme Francesc Camp per esmorteir les crítiques al voltant de la campanya promocional.

Roger Hodgson. Foto: Yasmina Canedo

Roger Hodgson. Foto: Yasmina Canedo

Roger Hodgson. Foto: Andorra RedMusic

Roger Hodgson. Foto: Andorra RedMusic

El funky de Maceo Parker i el reggae d’UB40 tancaven diumenge l’Andorra Red Music. UB40 era un dels caps de cartell però, exceptuant a Lisa Stansfield, la resta va superar i de llarg la banda anglesa, que tot i oferir els èxits que el públic esperava, s’ha quedat enrere.

La campanya promocional

Respecte a la campanya promocional, realment ha estat un fracàs. El ministre ha estat el primer en fer autocrítica i reconèixer els errors, tot i que només calia aplicar el sentit comú.  Al gener vam conèixer que Turisme preparava un nou esdeveniment, fins el març no es va donar a conèixer en què consistiria, les entrades es van posar a la venda molt després. Per tant, s’hi hauran dedicat uns dos mesos -sent generosa –a llençar la campanya i promoció d’un esdeveniment que s’organitzava per primera vegada.  A més, es tria com a emissora oficial Melodia FM. Algú escolta Melodia FM? Ens enceguem per grans grups mediàtics com A3 Media i ens oblidem del públic objectiu. En aquest cas potser calia apostar per M80.

Després resulta que el dia que les entrades han de sortir a la venda, el sistema no funciona i encara triguen uns dies a posar-lo en marxa.  I l’actitud a les xarxes socials d’Andorra Turisme (@andorraworld_ad) davant d’aquestes incidències, enlloc de ser humil, en algun cas es podia considerar superba.

Resultat final: s’acaben fent grans descomptes per poder vendre entrades i regalant moltes altres per compensar aquells que les havien comprat pel seu preu real per, com a mínim, omplir l’envelat.

El que no m’explico, i no vull fer més sang, és com es planteja així una campanya si festivals amb més de 20 anys de trajectòria i un gran prestigi com el de Cap Roig, i que se celebren al juliol, comencen la promoció amb molts mesos d’antelació. No cal que inventin res, només que es fixin en allò que funciona.

És una autèntica llàstima perquè el festival ha estat fantàstic en tots els seus aspectes: l’entorn, la qualitat musical, els vins, els petits espais gastronòmics als jardins de la Casa de la Vall, la gent, les bandes del país tocant les hors prèvies al casc antic al Jambo Street Music… Doncs ara estudien quina és la millor fórmula per a l’any vinent. Es plantegen barrejar grups d’aquest estil amb bandes actuals, potser fer-ho en dos caps de setmana, o reduir el nombre de grups. Aquestes són algunes de les opcions que Andorra Turisme té sobre la taula. Però senyors, que el problema no ha estat la fórmula, ha estat la promoció. Que los árboles no nos dejan ver el bosque…

Anuncios

Un comentario en “Andorra RedMusic: Una bona proposta, una mala promoció

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s